•   
  •   
  •   

Entertainment Judge Dismisses One America News Network Defamation Suit Against Rachel Maddow, MSNBC

01:08  23 may  2020
01:08  23 may  2020 Source:   deadline.com

Rachel Maddow Wins Dismissal for One America News' $10 Million Defamation Suit

  Rachel Maddow Wins Dismissal for One America News' $10 Million Defamation Suit A federal judge on Friday dismissed One America News Network's $10 million defamation lawsuit against MSNBC's Rachel Maddow. The lawsuit, filed last September, argued that Maddow defamed the network by saying it was "paid Russian propaganda" after citing a report from the Daily Beast, which found that OAN employed "a Kremlin-paid journalist." But in Friday's ruling, Judge Cynthia Bashant found that a "reasonable viewer" would take Maddow'sThe lawsuit, filed last September, argued that Maddow defamed the network by saying it was "paid Russian propaganda" after citing a report from the Daily Beast, which found that OAN employed "a Kremlin-paid journalist.

An attorney for Rachel Maddow asked a San Diego judge on Tuesday to throw out a defamation suit brought by One America News , the conservative network frequently cited by President Herring Networks , the corporate parent of OAN, filed the suit last September, alleging that Maddow defamed .

Conservative television network One America News is suing Rachel Maddow for more than million for saying it “really literally is paid Russian propaganda.” The network filed the federal defamation suit Monday in San Diego. In the lawsuit obtained by USA TODAY, the network claims

Rachel Maddow smiling for the camera © MSNBC

A federal judge in San Diego dismissed One America News Network’s defamation lawsuit against Rachel Maddow, MSNBC and Comcast, concluding that Maddow was stating her opinion when she said that the right-leaning channel “really, literally is paid Russian propaganda.”

“Considering the totality of the circumstances – including the general context of the statements, the specific context of the statements, and the statements’ susceptibility of being proven true or false – a reasonable fact finder could only conclude that the statement was one of opinion not fact,” U.S. District Judge Cynthia Bashant wrote in a 17-page ruling.

New York Attorney General Investigated NBC News, Per Reports; Network Says It’s Not Aware Of Inquiry

  New York Attorney General Investigated NBC News, Per Reports; Network Says It’s Not Aware Of Inquiry An NBCUniversal spokesperson said the company is not aware of any inquiry by the New York’s attorney general into allegations of sexual harassment, retaliation and gender discrimination. The Daily Mail and Variety reported on an investigation on Tuesday, one day after it was announced that Andrew Lack, chairman of NBC News and MSNBC, would be departing the network at the end of the month. Former NBC News anchor Linda Vester told the Daily Mail that she was one of the women who was interviewed as part of the investigation, and she said they wanted to know about any involvement that Lack had in claims of retaliation.

Conservative television network One America News (OAN) is suing Rachel Maddow OAN filed the defamation suit in federal court in San Diego, according to AP. The suit said that Comcast refuses to carry its channel because “counters the liberal politics of Comcast’s own news channel, MSNBC .”

The One America News Network , a right-wing cable news channel, filed a million defamation lawsuit against MSNBC , Rachel Maddow The network ’s suit takes aim at a quote from Maddow , who said, “In this case, the most obsequiously pro-Trump right-wing news outlet in America really

She also said that the defendants could seek attorneys fees and costs.

The lawsuit, filed last fall in U.S. District Court in San Diego, centered on one of Maddow’s segments from July 22 of last year. Maddow opened her show by referencing a Daily Beast story and telling her audience that it reported that OANN “has a full-time on-air reporter who covers U.S. politics, who is also simultaneously on the payroll of the Kremlin.”

One America took particular issue when Maddow, in her segment, also said “the most obsequiously pro-Trump right wing news outlet in America really literally is paid Russian propaganda.”

Maddow made the statement after the Daily Beast ran a story by Kevin Poulsen reporting that one of One America’s on-air reporters, Kristian Brunovich Rouz, also was on the payroll for Sputnik, the Kremlin news outlet. One America then demanded a retraction.

MSNBC's Joe Scarborough Mocks Trump's 'Obamagate' Push, Calls Attacks 'Fantasies'

  MSNBC's Joe Scarborough Mocks Trump's 'Obamagate' Push, Calls Attacks 'Fantasies' MSNBC's Joe Scarborough laid into President Trump's overall strategy of attacking former president Barack Obama on Wednesday's "Morning Joe," saying Trump has "fantasies" that accusing his predecessor of crimes will propel him to win re-election. "Here's the problem, Donald: You keep attacking Barack Obama," the former GOP representative said. "I guess when I was five years old, I had ideas, too. I was going to build a rocket ship and fly to the moon and beat Neil Armstrong there. But your age — what are you, 75? 76? — you shouldn't still be having fantasies.

Miller barondess files million lawsuit against rachel maddow and msnbc for defamation . Herring Networks owns and operates One America News Network ("OAN"), a prominent and popular independent television news channel providing Americans with a

One America News filed the federal defamation suit in San Diego. The small, family-owned The lawsuit contends that Maddow 's comment on her July 22 MSNBC show were retaliation after OAN "In this case, the most obsequiously pro-Trump right-wing news outlet in America really literally is

In their lawsuit, One America said that “Rouz has never been a staff employee of Sputnik News. He worked as a freelancer for Sputnik News and his work there had no relation to his work for OAN. Rouz submitted articles to Sputnik on his own and would receive approximately $40 if the articles were accepted.”

In her ruling, Bashant wrote that even though Maddow used the word “literally,” she “had inserted her own colorful commentary into and throughout the segment, laughing, expressing her dismay (i.e., saying ‘I mean, what?’) and calling the segment a ‘sparkly story’ and one we must ‘take in stride.’ For her to exaggerate the facts and call OAN Russian propaganda was consistent with her tone up to that point, and the Court finds a reasonable viewer would not take the statement as factual given this context. The context of Maddow’s statement shows reasonable viewers would consider the contested statement to be her opinion.”

The lawsuit also claimed that Maddow’s remarks were retaliation against One America because its president, Charles Herring, had called out parent company Comcast, “for their anti-competitive censorship” in refusing to carry the conservative channel.

The lawsuit sought more than $10 million in damages.

Sign up for Deadline’s Newsletter. For the latest news, follow us on Facebook, Twitter, and Instagram.

Fox News' Trump Town Hall Brought in More Viewers Than the Rest of Cable News Combined .
Fox News' coronavirus town hall with President Donald Trump Sunday night brought in 3.819 million viewers, according to early Nielsen ratings research, beating MSNBC and CNN's totals for the time slot combined. "America Together: Returning to Work," which aired from 7 p.m. ET to 9 p.m. ET and featured Trump answering viewer-submitted questions, drew in 637,000 viewers in the advertiser-coveted age demographic of 25 to 54, too. For comparison, CNN had 1.166 million viewers from 7 to 9 p.m. ET Sunday, with 294,000 in the key demo. MSNBC was in third place for both total viewers and demo viewers, with 678,000 and 105,000, respectively.

—   Share news in the SOC. Networks
usr: 0
This is interesting!