•   
  •   
  •   

US 'Outrageous:' Gretchen Carlson and others react to new Bill O'Reilly revelation

23:52  22 october  2017
23:52  22 october  2017 Source:   cnn.com

Top Obama aides blast Trump over claim predecessors didn't call soldiers' families

  Top Obama aides blast Trump over claim predecessors didn't call soldiers' families Ex-aides to former President Obama blasted President Trump Monday for claiming that Obama didn’t call the families of U.S. service members who die in combat."The traditional way, if you look at President Obama and other presidents, most of them didn't make calls, a lot of them didn't make calls," Trump said at an impromptu press conference in the White House Rose Garden on Monday. "I like to call when it's appropriate, when I think I'm able to do it.

On CNN's "Reliable Sources" Sunday morning, Gretchen Carlson summed up how a lot of people felt about the latest revelation involving Bill O ' Reilly and sexual harassment allegations. The New York Times reported on Saturday that O ' Reilly paid million to a Fox News colleague who threatened to

Gretchen Carlson summed up how she felt about the latest revelation involving Bill O ’ Reilly and sexual harassment allegations on CNN’s “Reliable Sources” Sunday morning. The New York Times reported on Saturday that O ’ Reilly paid million to Fox News legal analyst Lis Wiehl

Gretchen Carlson wearing a purple shirt© Getty Images

"I think it's horrifying and outrageous."

On CNN's "Reliable Sources" Sunday morning, Gretchen Carlson summed up how a lot of people felt about the latest revelation involving Bill O'Reilly and sexual harassment allegations.

The New York Times reported on Saturday that O'Reilly paid $32 million to a Fox News colleague who threatened to sue him for alleged sexual misconduct.

The settlement was struck in January. It was supposed to stay secret. Weeks later, Fox News renewed O'Reilly's contract, reportedly worth $25 million a year. Fox says it knew about the existence of the settlement, but not the price tag.

O’Reilly Settled New Harassment Claims, Then Fox Renewed His Contract

  O’Reilly Settled New Harassment Claims, Then Fox Renewed His Contract In January, the Fox News host was said to have agreed to a $32 million settlement with a former network analyst, the largest of his known payouts.Last January, six months after Fox News ousted its chairman amid a sexual harassment scandal, the network’s top-rated host at the time, Bill O’Reilly, struck a $32 million agreement with a longtime network analyst to settle new sexual harassment allegations, according to two people briefed on the matter — an extraordinarily large amount for such cases.

Related: ' Outrageous :' Gretchen Carlson and others react to new Bill O ' Reilly revelation . Why O ' Reilly was willing to pay Wiehl so much money is the crux of the mystery. "Her allegations included repeated sexual harassment during her 15-year tenure as a legal analyst at Fox News," Steel said.

"I think it's horrifying and outrageous ." Article source: CNNMoney. New posts have appeared. ×.

Twitter and Facebook lit up about the jaw-dropping payment. "Nobody pays $32m for false allegations - nobody," Carlson tweeted.

Joy Reid of MSNBC commented: "Let me guess: you just had $32 million lying around and decided to give it to a nice lady you totally didn't sexually assault."

O'Reilly told the Times he never mistreated anyone.

But in the wake of the new report, Fox is coming under fresh criticism for a "look the other way" approach to possible wrongdoing by TV stars.

"This deal really looks bad," Baltimore Sun media critic David Zurawik said on CNN's "Reliable Sources."

O'Reilly was only fired after there was blowback from another Times story -- a months-long investigation that revealed previously secret settlement payments to other O'Reilly accusers. The story came out on April 1. O'Reilly denied wrongdoing, but Fox opened an investigation and companies yanked ads from his show. Within weeks, he was replaced by Tucker Carlson.

Bill O'Reilly dismisses NYT report as 'lies and smears'

  Bill O'Reilly dismisses NYT report as 'lies and smears' Former Fox News host Bill O'Reilly dismissed as "lies and smear" the details in a New York Times report saying 21st Century Fox had signed O'Reilly to a contract extension months after O'Reilly reached a $32 million sexual harassment settlement with longtime network analyst Lis Wiehl. The settlement, revealed by the Times in an article Saturday, was one of several such deals involving O'Reilly. The controversial commentator was re-upped in February only to be dismissed by Fox in April after the Times reported on some of them. O'Reilly was combative and unapologetic on Twitter. "My investigative team has done a superb job in exposing the lies and smear, O'Reilly tweeted late Saturday. "I will speak with you on Monday." He also posted a statement from spokesman Mark Fabiani saying the Times "once again maliciously smeared Bill O’Reilly, this time even failing to print a sworn affidavit from his former lawyer, Lis Wiehl, repudiating all allegations." Fabiani accused the Times of ignoring sworn evidence in favor of "unsubstantiated allegations, anonymous sources and incomplete leaked or stolen documents." More: Report: Fox kept Bill O'Reilly despite $32M sexual harassment settlement More: Tapper shades O'Reilly for ratings jab: You were 'humiliated in front of the world' More: Ousted Fox News host Bill O'Reilly launches online news show The Times quickly rejected Fabiani's claims.

Related: ' Outrageous :' Gretchen Carlson and others react to new Bill O ' Reilly revelation . It began last summer, when former Fox News Earlier this year, O ' Reilly was sacked after the Times revealed several previously undisclosed settlements that he, Fox News and 21st Century Fox had, together or

Bill O ' Reilly paid million to a Fox News colleague who threatened to sue him for alleged sexual misconduct, according to a new report from the New York Times. O ' Reilly 's spokesperson denied the reporting saying the Times "maliciously smeared" O ' Reilly .

O'Reilly didn't go quietly. He said the accusations were part of a plot against him, and he vowed to expose the truth. He invested his time and money into a nightly podcast. And he sought a new job on TV.

Related: In this exclusive web video clip, Carlson speaks with CNN's Brian Stelter about the day she sued Ailes and how her life has changed.

While on a book tour in September, O'Reilly made his first appearance back on Fox since his ouster, sitting down with his former rival Sean Hannity on Hannity's prime time show.

Carlson was critical of that appearance during an interview on "Reliable Sources" on Sunday.

"I think it's horrifying and outrageous that any company, after dismissing somebody for allegations such as that," would "allow that person to come back on the air," Carlson said.

Carlson, a former Fox News anchor, was careful not to mention O'Reilly by name. She sued her former boss Roger Ailes last year, alleging harassment and retaliation, which triggered a chain of events that caused him to resign. Later, she signed a settlement agreement with Fox worth $20 million, and the agreement limited what she can say publicly about the network.

But in the interview on Sunday she identified a problem with the "corporate culture" at Fox and said similar issues exist at other companies. She cited the Weinstein Company as an example.

"This is covering up, this is enablers, this is shutting up the victims. And I think it's absolutely horrifying that we've allowed this to go on for so long in our corporate culture."

Earlier in the week Carlson released a book, titled "Be Fierce," about sexual harassment in the workplace.

"We are on a movement to speak up and be heard, and there's no turning back for women in the workplace," she said.

The Clintons are just not that into you .
I'm still trying to make sense of the news that the Democratic National Committee and the Clinton campaign were the forces behind the infamous "Steele Dossier," a dodgy document full of hearsay about Donald Trump that was put together by an even dodgier outfit called Fusion GPS, which has done shady work on behalf of Russia in the past.Named after Christopher Steele, the former British spy who put it together, the document has scads of salacious but unverified stories about the Russians having compromising material on Trump. The sources for some of the allegations are apparently Russian government officials.My scorecard is a hot mess.

—   Share news in the SOC. Networks

Topical videos:

usr: 3
This is interesting!